Pluszowy miś to najlepszy przyjaciel każdego malucha, ukochana maskotka na dobre i złe chwile. Można go przytulić, a nawet powiedzieć mu o czymś bardzo ważnym.

O święcie tej postaci nie zapomniały  dzieci z naszego przedszkola. Każdy przedszkolak przyniósł swojego ukochanego pluszaka. Spotkały się misie małe, średnie i duże, brązowe, szare, czerwone, żółte i różowe, a każdy był kochany, uroczy i wyjątkowy. Dzieci poznały historię Święta Pluszowego Misia, wspólnie recytowały wiersze o misiach, oglądały bajki, bawiły się przy piosenkach: „Pluszowy Miś”, „Ja jestem niedźwiadek”, „Dwa malutkie misie", „Jadą, jadą misie", brały udział w zabawach ruchowych, konkursach, quizach, zgadywankach, degustowały różne rodzaje miodu i  wykonywały prace plastyczne.
Dzień Pluszowego Misia w naszym przedszkolu był pełen uśmiechu i świetnej zabawy. Dzieci były szczęśliwe, że mogły spędzić tyle czasu ze swoimi ukochanymi misiami oraz pokazać je koleżankom i kolegom. Mamy nadzieję, że to misiowe spotkanie zostanie w pamięci dzieci na długo.

Nadchodzi koniec jesiennych zbiorów, więc to najlepszy czas by ogłosić „Dzień Dyni” . Wśród dzieci ubranych na pomarańczowo, można było poczuć się jak na dyniowej grządce.

Dzieci poznały wielką różnorodność dyń i wzbogaciły wiedzę na ich temat.

Dowiedziały się, że dynia jest bardzo zdrowym warzywem i, że można z niej przygotować wiele dań tj.: pieczywo, zupę, dżem, ciasto, babeczki, przetwory i soki. Dzieci  miały okazję przekonać się jak smakują pestki dyń.

Następnie przystąpiliśmy do dyniowych zabaw: klasyfikowania dyń wg wielkości, koloru i kształtu, szeregowanie od największej dyni do najmniejszej, przeliczania dyń, odczytywania dyniowych sylab, gry w domino i wiele innych.  Wśród zabaw ruchowych były dyniowe kręgle, skoki przez różnej wielkości dynie, slalom dyniowy oraz zabawy taneczne.

Dzieci z zapałem zabrały się również do prac plastycznych, powstałe piękne prace.

Od ziarenka do bochenka – taki był temat zajęć, na których poznaliśmy etapy powstawania chlebka, bułeczek i innych zbożowych smakołyków. Oglądaliśmy ziarna pszenicy i to, co z nich powstało po zmieleniu, czyli mąkę. Badaliśmy właściwości mąki po dodaniu np. wody, soli, oleju. Ugniataliśmy ciasto, i co nam wyszło? Masa solna, z której uformowane zostały bułeczki chałka.