Drodzy Rodzice!
Przekazujemy tematy zajęć na tydzień od 12.04-16.04.21r.
Temat kompleksowy: Tajemnice książek.
 
Pn.
1. Film „Felek i rowerek” oraz piosenka okazją do rozmów na temat przyjaźni oraz poznania-litery „F, f” – zabawy z wykorzystaniem elementów MDS. Pisanie litery F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f wyszukiwanie wśród innych liter.                                                                                                                   
2. „Ulubiona książka”- rysowanie okładki swojej ulubionej książki.                                                                                  
3. „Będziemy robić papier”- przygotowanie pierwszego etapu doświadczenia, usprawnianiu umiejętności podążania za instrukcją.             
Wt.
1.Jak powstaje papier? szukanie odpowiedzi z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Jak powstaje papier ?”  oraz  ilustracji-omówienie kolejnych etapów jego tworzenia.                                                                      
2. WF – ZG: ćwiczenie równowagi; ZD: rozwijanie sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo –ruchowej.                       
3. Rozwijanie wrażliwości muzycznej z wykorzystaniem muzyki instrumentalnej z bajek Disney’a, improwizacja ruchowa  oraz zapoznanie z piosenką „Książka przyjaciel człowieka”.
Śr.
1. Kto tworzy książkę ? – dyskusja w oparciu o ilustracje oraz film edukacyjny, analiza głosek w wyrazach przedstawiających  nazwy zawodów związane z powstaniem książek: autor, redaktor, grafik, drukarz.                                                               
2. Wysłuchanie opowiadania „Jak powstaje książka” Macieja Bennewicza.                                                                                   
3. Wykonanie własnej książki polisensorycznej z wykorzystaniem dostępnych materiałów.
Czw.
1. „ Wykorzystując film pt. „W księgarni”  rozmowa z dzieckiem na temat tego miejsca , jego charakterystycznych cech, odczytywanie wyrazów, analiza i synteza słuchowa wyrazów.                                                         
2. Zagadki matematyczne- obliczenia- z wykorzystaniem liczmanów (guziki, nakrętki) rozwiązywanie działań matematycznych w zakresie 10.                                                                                                                         
3. Zabawy matematyczne z wykorzystaniem elementów scenariusza E. Gruszczyk – Kolczyńskiej „Wiem, w jaki sposób się liczy i kupuje różne rzeczy.” – kupowanie książek.                                                                     
4. WF – ZG: ćwiczenie równowagi; ZD: rozwijanie sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Pt.
1. „W bibliotece”  wykorzystując film przypomnienie czym jest biblioteka ? Co to za miejsce? Układanie wyrazów z wykorzystaniem alfabetu: bajka, biblioteka. Wymienienie tytułów bajek wypożyczonych z biblioteki.                                       
2. Zabawy muzyczno – ruchowe z wykorzystaniem utworów instrumentalnych z bajek Disney’a – przedstawianie różnych emocji, wcielanie się w różne postacie bajkowe.                                                                   
3. Co do czego pasuje? Zgadnij ile?- zabawy matematyczne z wykorzystaniem kart pracy                                    
4. Słuchanie bajki – pt. „ Warto czytać?”- zachęcanie z korzystania z książek, jako źródeł wiedzy.
 

Kochane Przedszkolaki! Drodzy Rodzice!
 
Bardzo się cieszymy, że z takim zapałem pracujecie. Zamieszczamy tylko część prac, ale dziękujemy za wszystkie. Pozdrawiamy! :)
 
Praca zdalna.
 

 
 

Wtorek

1. Zagadki słuchowe „Wiejskie odgłosy” – usprawnianie słuchu, rozpoznawanie dźwięków z otoczenia.

2. Piosenka „Old McDonald had a farm” – rozwijanie zdolności językowych, naśladowanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta; wspólne śpiewanie piosenki w języku angielskim. 

3. Rozmowa inspirowana ilustracją „Wiejskie podwórko” – poszerzanie słownika czynnego dzieci.

4. Układanie nazw wybranych zwierząt z liter napisanych przez rodziców na osobnych karteczkach.

Środa

 

1. "Zwierzęta na polu" –praca plastyczno – techniczna, podążanie za instrukcją, kolorowanie i wycinanie sylwet zwierząt, przyklejanie patyczka lub słomki. 

2. Wiersz L. Wiszniewskiego „Praca rolnika” okazją do ilustrowania treści sylwetami; poszerzanie wiadomości o pracy rolnika, wzbogacanie słownictwa.

3. „Pies Łatek” - zapoznanie z literą Ł, ł z wykorzystaniem ćwiczeń wykonywanych w Kartach Pracy. Rozpoznawanie litery wśród innych, kreślenie jej po śladzie oraz samodzielnie. 

4. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacja przyrody.

Czwartek

 

1. „Tajemnicze pudełko” - wyszukiwanie produktów pochodzenia zwierzęcego, dzielenie wyrazów na sylaby, wyróżnianie głosek w wyrazach, układanie zdań.
2. Ćwiczenia umiejętności przeliczania, dodawania i pisania po śladzie w Kartach Pracy.

3. WF: wzmacnianie mięśni grzbietu; ćwiczenia koordynacji ruchowej. 

Piątek

 

1.Historyjka obrazkowa „Od ziarenka do bochenka” - poznanie kolejnych etapów powstawania chleba, układanie historyjki obrazkowej online. 

2. Zagadki słowne utrwalające nazwy poznanych wcześniej zawodów – rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca.

3. Zabawy muzyczne przy piosence „Old McDonald had a farm” z użyciem instrumentów perkusyjnych w domu np. uderzanie łyżką o łyżkę.

4. Zajęcia matematyczne „Potrafię liczyć z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu” – przeliczanie dowolnych elementów w różne strony.

 

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki !

 

Bardzo się cieszymy, że cały czas jesteście aktywni. Rozwiązujecie zadania, doskonalicie umiejętność pisania i odczytywania wyrazów. Dzięki temu nie zapomnicie tego, co już się nauczyliście. Wasze prace są staranne i bardzo kolorowe. Mamy nadzieję, że Wasze pisanki świąteczne też będą tak barwne. Życzymy dalszej owocnej pracy. Pozdrawiamy i przesyłamy gorące uściski.